Bódi István

Keresés

A tartalomhoz

NXT

Szakkör



N X T


RoboGator - AlphaRex


V. LEGO Robotprogramozó országos csapatverseny regionális forduló
Bocskai István Gimnázium Hajdúböszörmény


A verseny célja a tehetséges, informatika, programozás, reáltudományok iránt fokozottan érdeklődő diákok kreatív programozói tudásának összemérése mellett a robotika népszerűsítése.

DIGI GIRLS csapat
Fekete Viktória 5.b
Ruzsányi Panna 5.b

MZperX csapat
Berkes Attila 5.b
Nagy Norbert 5.b

ACTION csapat
Mucza Szilvia 6.a
Oláh Tamás 6.b

DIGI ANGELS csapat
Arany Nelli 6.b
Arany Viktória 6.b
Visztra Bernadett 6.b

Bódi István fizika-számítástechnika szakos tanár


VisszaPlayTovább

II. LEGO Robotprogramozó országos csapatverseny


2011. április 16-án a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium megrendezte a II. LEGO Robotprogramozó országos csapatversenyt a 5-8. évfolyamos diákok számára. A versenyen közel 200 versenyző indult 68 csapattal, így a rendezvény az ország legnagyobb robotversenyévé vált.
A verseny célja a tehetséges, informatika, programozás, reáltudományok iránt fokozottan érdeklődő diákok számára lehetőséget biztosítani tudásuk, kreativitásuk összemérésére.

A versenyt egy fordulóban és három kategóriában rendezték meg.
I. kategória: 5. évfolyamos tanulók - 19 csapat nevezett
II. kategória: 6. évfolyamos tanulók - 25 csapat nevezett
III. kategória: 7-8. évfolyamos tanulók - 24 csapat nevezett

A versenyre, iskolatípustól függetlenül, bármely 5-8. iskolai évfolyam tanulói nevezhettek 2-3 fős csapatokkal, egy iskolából akár többel is. Az I. és II. kategóriában egy csapat tagjai csak azonos évfolyamra járó, de akár különböző iskolák tanulói is lehettek. A III. kategóriában lehettek a csapattagok különböző évfolyamos (7. vagy 8.) tanulók is. Egy tanuló viszont csak egy csapatnak lehetett a tagja.

Iskolánk három csapattal nevezett a versenyre, két kategóriában:

II. kategória:
Wolf GT csapat: Farkas Csaba - Galbács Dávid - Trungel Ákos

III. kategória:
RegVektor csapat: Rákóczi Regina - Bódi Viktor
BobTím csapat: Fazekas Krisztina - Holló Boldizsár

A versenyen a LEGO cég által forgalmazott Mindstorms NXT robotok programozása volt a feladat. A csapatoknak egy előre elkészített pályán kellet útvonal követési és akadálypálya jellegű feladatokat megoldaniuk egy előre összeépített robotra írt programok segítségével. Valamennyi robot azonos szerkezetű volt, rendelkezett fény-, hang-, ultrahang- és nyomásérzékelőkkel, valamint két motorral.
A feladatok megoldását egy háromtagú szakmai zsűri értékelte. A zsűri a feladatok megoldását a teljesítés ideje, a feladat megvalósításának precizitása alapján pontozta.
A megoldás során a csapatok használhatták a rendelkezésükre bocsátott tesztpályát és csapatonként egy számítógépet a szükséges programmal (NXT-G grafikus programnyelv), valamint egy előre megépített Mindstorms NXT robotot.

Eredmények:
II. kategória: Wolf GT csapat 13. helyezés
III. kategória: RegVektor csapat 13. helyezés, BobTím csapat 15. helyezés


VisszaPlayTovább

I. LEGO Robotprogramozó Országos Csapatverseny


2010. május 29-én a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium rendezte az I. LEGO Robotprogramozó országos csapatversenyt a közoktatás 5-6. évfolyamára járó diákok számára. A cél az volt, hogy a tehetséges, informatika, programozás, reáltudományok iránt fokozottan érdeklődő diákok számára lehetőség nyíljon tudásuk, kreativitásuk bemutatására, összemérésére.

A versenyen a Mindstorms NXT robotok programozása volt a feladat. A csapatoknak 90 perc alatt kellett egy előre elkészített pályán útvonalkövetési és akadálypálya jellegű feladatokat megoldaniuk egy előre összeépített robotra írt programok segítségével. A megoldásokat szakmai zsűri értékelte, a feladat megvalósításának precizitása, a programok forráskódja és a tesztpálya bemutatók alapján.

A versenyt hagyományteremtő céllal indították, és úgy tervezik, hogy sikeresség esetén évenként rendezik meg hasonló lebonyolítási rendben és időpontban. Úgy tűnik, hogy sikerült érdeklődést kelteni az általános iskolákban, mivel 35 csapat nevezett szerte az országból (Győrtől - Egyekig, és Budapesttől - Zsámbékig). A cél az volt, hogy népszerűsíve legyen a programozás és a mérnöki kompetenciák, amelyeket Mindstorms robotokkal és az NXT-G szoftverével már kisgyermekkortól sikeresen lehet alkalmazni.

A jelen diákgeneráció az IKT eszközöket sok esetben kompetensebben használja, mint szüleik. Az internet és az IKT eszközök elterjedésével az információhoz jutás a XXI. század esélyeket megteremtő hatása. Az informatikai fejlesztések egyik legdominánsabb irányának a robotika fejlődése tűnik. Az oktatás szükségessége nehezen vitatható, hiszen a háztartásokban jelenleg is rengeteg olyan elektronikus eszköz működik, amely processzorvezérelt technológiára épül, a szórakoztató és kommunikációs elektronikától a fejlettebb háztartási gépekig. Ezen eszközök aránya egyre nő és a jövő generációjának a gombok nyomogatásán túlmutató kompetenciákkal kell rendelkeznie, hogy ne váljon mindez a "varázslat" és "misztikum" eszközévé, hanem az egyszerű eszközhasználó is lássa és tudja a mögöttes algoritmusok emberi kreativitásban rejlő működését.

A verseny minden résztvevője oklevelet és tárgyjutalmat kapott, a helyezésüknek megfelelően.


VisszaPlayTovább


Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenübe