Móra Ferenc Általános Iskola

Keresés

A tartalomhoz

Robotverseny

Galéria

II. LEGO Robotprogramozó országos csapatverseny


2011. április 16-án a kecskeméti Bányai Júlia Gimnázium idén is megrendezte az immáron II. LEGO Robotprogramozó országos csapatversenyt az 5-8. évfolyamos diákok számára. A versenyen közel 200 versenyző indult 68 csapattal, így a rendezvény az ország legnagyobb robotversenyévé nőtte ki magát.
A verseny célja a tehetséges, informatika, programozás, reáltudományok iránt fokozottan érdeklődő diákok számára lehetőséget biztosítani tudásuk, kreativitásuk összemérésére.

A versenyt egy fordulóban és három kategóriában rendezték meg.
I. kategória: 5. évfolyamos tanulók - 19 csapat nevezett
II. kategória: 6. évfolyamos tanulók - 25 csapat nevezett
III. kategória: 7-8. évfolyamos tanulók - 24 csapat nevezett

A versenyre, iskolatípustól függetlenül, bármely 5-8. iskolai évfolyam tanulói nevezhettek 2-3 fős csapatokkal, egy iskolából akár többel is. Az I. és II. kategóriában egy csapat tagjai csak azonos évfolyamra járó, de akár különböző iskolák tanulói is lehettek. A III. kategóriában lehettek a csapattagok különböző évfolyamos (7. vagy 8.) tanulók is. Egy tanuló viszont csak egy csapatnak lehetett a tagja.

Iskolánk három csapattal nevezett a versenyre, két kategóriában:

II. kategória:
Wolf GT csapat: Farkas Csaba - Galbács Dávid - Trungel Ákos

III. kategória:
RegVektor csapat: Rákóczi Regina - Bódi Viktor
BobTím csapat: Fazekas Krisztina - Holló Boldizsár

A versenyen a LEGO cég által forgalmazott Mindstorms NXT robotok programozása volt a feladat. A csapatoknak egy előre elkészített pályán kellet útvonal követési és akadálypálya jellegű feladatokat megoldaniuk egy előre összeépített robotra írt programok segítségével. Valamennyi robot azonos szerkezetű volt, rendelkezett fény-, hang-, ultrahang- és nyomásérzékelőkkel, valamint két motorral.
A feladatok megoldását egy háromtagú szakmai zsűri értékelte. A zsűri a feladatok megoldását a teljesítés ideje, a feladat megvalósításának precizitása alapján pontozta.
A megoldás során a csapatok használhatták a rendelkezésükre bocsátott tesztpályát és csapatonként egy számítógépet a szükséges programmal (NXT-G grafikus programnyelv), valamint egy előre megépített Mindstorms NXT robotot.

Eredmények:

II. kategória:
Wolf GT csapat 13. helyezés
III. kategória: RegVektor csapat 13. helyezés, BobTím csapat 15. helyezés

VisszaPlayTovább
VisszaPlayTovább

Vissza a tartalomhoz | Vissza a főmenübe